Maestrul Arta Ucenicul | Cursuri Reiki

Maestrul Arta Ucenicul

Zen-ul in ReikiReiki si Zen

Zen-ul se afla in toate artele japoneze: in arta ceaiului, arta aranjarii florilor, arta desenului, arta sabiei, arta trasului cu arcul...
Cred ca nu exagerez atunci cand spun ca Reiki reprezinta Zen-ul in arta Vindecarii cu mainile. Daca suntem atenti, regasim esenta Zen aplicata in aceasta Cale spirituala.

Relatia Maestru - Arta - Discipolul in viziunea japoneza Zen

Mai jos va prezint un citat din cartea ZEN in arta de a trage cu arcul de Eugen Herrigel, pentru a intra in atmosfera a ceea ce se intelege in Japonia prin Arta si legatura dintre Maestru, Arta si Ucenic.

"... Elevul japonez contribuie cu trei elemente: buna educatie, iubirea patimasa pentru arta pe care a ales-o si veneratia neconditionata fata de invatatorul lui. Relatia profesor-elev face parte, in mod traditional, dintre legaturile fundamentale din viata si, de aceea, presupune o raspundere deosebita a invatatorului, raspundere care trece dincolo de cadrul limitat al materiei pe care o preda acesta.

ZenInitial, elevului nu i se cere nimic altceva decat sa imite, sa copieze constiincios ceea ce ii exemplifica invatarorul. Acesta nu agreeaza prelegerile si explicatiile prelungite, rezumandu-se la indicatii sumare, si nu se asteapta ca elevul sa puna intrebari.

El urmareste degajat eforturile de tatonare ale elevului, fara a spera de la acesta independenta si spirit intreprinzator, si are rabdare sa astepte ca acesta sa creasca si sa se maturizeze. Ambii au timp, profesorul nu insista, iar elevul nu se precipita.

Departe de intentia de a dori sa trezeasca prea de timpuriu artistul din elevul sau, maestrul considera ca prima sa datorie este sa faca din el un cunoscator, care stapaneste in mod absolut latura de mestesug a actiunii.

La randul lui, elevul vine in intampinarea acestei intentii, prin zelul sau neobosit. Parca fara a ridica pretentii prea mari, el se lasa impovarat intr-un fel de resemnare obtuza, pentru a dobandi abia de-a lungul anilor experienta ca formele, pe care le stapaneste deplin, nu il mai apasa, ci il elibereaza.

Pe zi ce trece are o tot mai mare usurinta in executia tehnica a tuturor sugestiilor, dar si de captare prin observatie constiincioasa a ideilor inspirate. De exemplu, mana care manuieste penelul prinde si executa deja in chiar clipa in care spiritul incepe sa creeze exact ce si-a imaginat acesta, iar la sfarsit elevul nu mai stie cui i se datoreaza lucrarea, spiritului sau mainii.

Dar pentru a ajunge pana in punctul in care stiinta devine "spirituala", este nevoie - la fel ca in arta de a trage cu arcul - de concentrarea tuturor fortelor corpului si ale sufletului, la care, pentru a gasi tot timpul noi exemple de demonstratie, nu se poate renunta in nici un caz."